tandhygienist

Tandhygienist i Stockholm

– Bibehåll en god munhälsa

Vill du bibehålla en god munhälsa och samtidigt förebygga eventuella tandproblem? Hos Karlaplanstandläkarna kan du boka tid med en professionell tandhygienist som hjälper dig hålla dina tänder hela och rena med en långsiktigt god munhälsa.

Boka en tid hos våra tandhygienister på Östermalm i Stockholm direkt online eller genom att kontakta oss på telefon. Välkommen!

Karlaplanstandläkarna hjälper dagligen kunder som är i behov av akut tandvård. Vi vill finnas till hands när du har som mest ont. Oftast orsakas värken av karies, en trasig fyllning eller inflammation i tandköttet. För att symtomen inte ska förvärras rekommenderar vi dig att kontakta oss direkt, även om smärtan skulle ge med sig tillfälligt.

Förebygg & upprätthåll en god munhälsa genom att besöka en tandhygienist

Genom att regelbundet besöka en tandhygienist kan du proaktivt förebygga tandproblem och andra munsjukdomar. Utöver att avlägsna plack och tandsten får du rekommendationer från tandhygienister på individanpassade rutiner för munhygien så att du själv kan förebygga kariesbildning och andra typer av munsjukdomar.

Boka ett besök hos våra tandhygienister och få hjälp med:

Sök akut tandvård vid

• Grundlig rengöring av tänder och mun
  • Förebyggande behandling för missfärgningar, kariesangrepp och dålig andedräkt
  • Missfärgade tänder
  • Tandblekning
  • Bettskena
  • Snarkskena
  • Att upptäck eventuella munsjukdomar i tid och sätta in rätt behandling
  • Tips & råd för att upprätthålla en god munhälsa

Efter besöket är vårt mål att du ska lämna med en fräsch och frisk känsla i munnen. Har du ingen lust att besöka tandläkaren rekommenderar vi verkligen att du med jämna mellanrum boka en tid hos en tandhygienist för att inte få oväntade överraskningar. Det kommer att spara dig tid, pengar och risken för framtida tandbesvär blir avsevärt mycket mindre.

Fem anledningar till varför du ska besöka en tandhygienist regelbundet

Att regelbundet besöka en tandhygienist är viktigt för att bibehålla en god munhälsa och förebygga framtida tandproblem innan de uppstår. Vi har listat fem anledningar till varför det är viktigt att besöka en tandhygienist.

1. Förebyggande tandvård

Tandhygienisten fokus ligger främst på förebyggande tandvård. På så sätt kan tandproblem förebyggas och upptäckas innan större ingrepp krävs.

2. Borttagning av plack och tandsten

Genom att kontinuerligt avlägsna plack och tandsten minskar risken för karies och tandköttssjukdomar. Går du regelbundet till tandhygienisten förhindras uppbyggnaden av plack och tandsten vilket minskar risken för håll i tänderna.

3. Få tips & råd för att bibehålla en bra munhälsa

Tandhygienisten kan ge personliga rekommendationer för borstningstekniker, tandtrådsanvändning samt andra hjälpmedel för en effektiv och hälsosam munvård.

4. Kontroll av tandköttets hälsa

En tandhygienist övervakar och bedömer tandköttshälsan. Genom att tidigt upptäcka tandköttssjukdomar kan rätt behandling sättas in i tid och förhindra att munsjukdomar utvecklas till allvarligare stadier.

5. Professionell bedömning av en tandhygienist

Genom att besöka en tandhygienist får du en professionell bedömning av din munhälsa och kan upptäcka eventuella problem som tand- och tandköttssjukdomar. Att upptäcka munrelaterade problem i tid gör att rätt behandling kan sättas in direkt och minska risken för mer allvarliga komplikationer.

Tandhygienist sista minuten besök? Boka tid direkt hos oss på Karlaplanstandläkarna

Behöver du boka tid med en tandhygienist med kort varsel? På Karlaplanstandläkarna har vi tandhygienister som är redo att ge en professionell och noggrann behandling, även om du behöver en tid med kort varsel.

Besök vår bokningsportal genom att klicka på knappen “Boka tid” nedanför för att se nästa möjliga behandlingstid.

Vanliga frågor och svar – tandhygienist Stockholm